Náš blog

Môj skutočný priateľ

Pridal Lenka Gregorová v kategórii Recenzie , pridané 05.04.2016

Tom Michell: Môj priateľ tučniak

Keď som si o knižke prečítala, že jej téma sa venuje zachránenému tučniakovi, okamžite som po nej siahla. Pripomenula mi, ako som ja zachránila môjho priateľa zajačika, keď jeho vtedajšia starostlivosť bola vyhodnotená ako nedostačujúca a zostal tak bez domova.

V celej knižke Môj priateľ tučniak som nachádzala paralely medzi Tomovým tučniakom a mojím zajkom. Rovnako nám obohatili život, zmenili pohľad na skutočné priateľstvá, v mnohých situáciách akoby nám rozumeli a stáli pri nás v pekných aj ťažších momentoch. Ako viedol autor rozhovory s týmto nemým tvorom, vediem ich niekedy aj ja s tým mojím. Aj preto som knižku zhltla takmer na posedenie.

Príbeh o zaujímavom životnom období s tučniakom sa číta ľahko. Je písaná jednoduchým a zážitkovým spôsobom a spomína na chvíle, ktoré autor skutočne prežil so svojím novým priateľom. Názov každej kapitoly aj s jej podtitulom vás vždy "namotá" na prečítanie ďalšej, aj keď ste už od knižky plánovali vstať.

Ako je obsah knižky emotívne popísaný, tak aj jej obal a brožovanie je pútavo spracované. Jednoducho radosť obracať stránku po stránke. Naopak však, príbehu nedávam päť hviezdičiek z dôvodu, že tento zaujímavý a pekne písaný dej, je pretkaný geografickými popismi krajinou a zvieratami Južnej Ameriky, politickými popismi aktuálneho diania v Argentíne, kde sa väčšina deja odohráva. Ďalej ekologickým popisom neuváženého konania nás ľudí, či biologickými popismi anatómie tučniakov či iných podobných tvorov. To sú stránky, ktoré ma odpútavali od deja, ale trpezlivo som čakala, kedy sa autor vráti k malému priateľovi, ktorý menil životy mnohých, s ktorými sa stretol.

Môj priateľ tučniak je príbeh o zaujímavom období Toma Michella. Určite si nájdete svoju vlastnú paralelu na nezabudnuteľné leto, na zaujímavý výlet či neopakovateľnú atmosféru konkrétnych prázdnin. Som presvedčená, že každý z nás má nejaké obdobie, na ktoré nedá dopustiť a veľmi rád spomína na všetko, čo v tých dňoch prežíval. Takýmto neopakovateľným príbehom a zážitkom je aj táto knižka. Spomína a popisuje jedno z najkrajších období, ktoré autor reálne prežil.

Príbeh o malom priateľovi tučniakovi vo mne bude ešte dlho rezonovať. Rovnako ako popísané zážitky z úplne iného prostredia Južnej Ameriky. Knižka rozhodne stojí za prečítanie a odporúčam ju každému, kto si chce spríjemniť pár večerov.

Začítajte sa do novinky Môj priateľ tučniak aj Vy.

Galéria